Λογοθεραπεία Παιδιών - Εφήβων


Τι είναι η λογοθεραπεία;


Η ανάπτυξη της γλώσσας είναι πολύ σημαντική για να επικοινωνήσει το παιδί τις σκέψεις και τις ανάγκες του και η καθυστέρηση της κατάκτησης των γλωσσικών οροσήμων επιφέρει σημαντικές δυσκολίες στη ζωή του παιδιού.

Ο Λογοθεραπευτής είναι ο ειδικός που έχει εξειδικευμένες γνώσεις ώστε να βοηθήσει το παιδί όταν παρουσιάζει δυσκολίες στην επικοινωνία, στη σίτιση, στη φωνή, στην ομιλία και στον λόγο.

Δυσκολίες στην επικοινωνία


  • Δυσκολίες Άρθρωσης
  • Ειδική Γλωσσική Διαταραχή
  • Γλωσσική Καθυστέρηση
  • Διαταραχές πρόληψης τροφής & σίτισης
  • Βαρηκοϊα
  • Κοχλιακά Εμφυτεύματα
  • Ορθοδοντικά Προβλήματα Γνάθων
  • Σχιστείες
  • Παιδική Ωτίτιδα & Αποκατάσταση Ευσταχιανής Σάλπιγγας
  • Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
  • Εγκεφαλική Παράλυση
  • Νοητική Υστέρηση Σύνδρομα
  • Τραυλισμός,Ταχυλαλία & Διαταραχές Ροής
  • Ελειμματική Προσοχή - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
  • Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία, Δυσορθογραφία)

ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ


Η ανάπτυξη της γλώσσας είναι πολύ σημαντική για να επικοινωνήσει το παιδί τις σκέψεις και τις ανάγκες του και η καθυστέρηση της κατάκτησης των γλωσσικών οροσήμων επιφέρει σημαντικές δυσκολίες στη ζωή του παιδιού. Κάθε παιδί φυσικά έχει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης, ωστόσο υπάρχουν κάποιοι βασικοί σταθμοί της γλωσσικής εξέλιξης που θα πρέπει να κατακτηθούν σε ορισμένες ηλικίες. Αν το παιδί σας δεν ανταποκρίνεται στις παραπάνω αναπτυξιακές ακολουθίες, θα ήταν σκόπιμο να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού.


Επιπλεόν:

  • Σε περίπτωση που κάποιο παιδί έχει διάγνωση νευρολογικής διαταραχής, συνδρόμου, αναπτυξιακής διαταραχής, προβλήματα ακοής ή σχιστία.

  • Μέχρι τον 3ο έτος δεν έχει αναπτύξει προφορικό λόγο, προτιμά να δείχνει το αντικείμενο που επιθυμεί, παρά να εκφράζεται λεκτικά
  • Μέχρι το 4ο έτος η ομιλία του δεν γίνεται κατανοητή από το περιβάλλον του, η άρθρωση του δεν έχει ακρίβεια και ορισμένες φόρες ακούγεται σαν να κόβει τις λέξεις.

  • Δεν κατανοεί πάντα αυτό που του λέτε, δεν αντιδρά κατάλληλα στις οδηγίες που του δίνετε.
  • Δεν έχει λεξιλόγιο το ίδιο πλούσιο με άλλα παιδιά της ηλικίας του. Παρότι είναι σε ηλικία που πηγαίνει σε νηπιαγωγείο κάνει φράσεις μόνο με δύο - τρεις λέξεις χωρίς να χρησιμοποιεί άρθρα, προθέσεις ή άλλα γραμματικά στοιχεία, κάνει συντακτικά λάθη.
  • Δε δείχνει σημεία επικοινωνίας με το περιβάλλον. Δεν αντιδρά σε ήχους, δεν εκτελεί προφορικές εντολές, δεν έχει βλεμματική επαφή, δεν αντιδρά στο όνομά του, παρουσιάζει επαναλαμβανόμενες μονότονες κινήσεις με το σώμα του.
  • Δυσκολεύεται να μάθει πράγματα καθημερινής ρουτίνας ακόμα και μετά από πολλές προσπάθειες.
  • Η ομιλία του αρκετές φορές είναι άσχετη με τη συζήτηση ή με τις ερωτήσεις που του κάνετε.
  • Δυσκολεύεται να ξεκινήσει να μιλά, κολλάει στον πρώτο ήχο της λέξης ή επαναλαμβάνει πολλές φορές την πρώτη συλλαβή.
  • Δυσκολεύεται ή αδυνατεί να περιγράψει μια κατάσταση, ένα γεγονός ή να αφηγηθεί μια ιστορία.
  • Σε περίπτωση που αντικαθιστά ήχους με άλλους ήχους (π.χ. λέει /β/ αντι για /δ/)
  • Παρουσιάζει σημαντικές δυσκολίες σε σχολικό πλαίσιο δηλαδή δυσκολεύεται στην ανάγνωση και στη γραφή. Σε περίπτωση όπου αντιληφθείτε λάθη στην άρθρωση του παιδιού, δηλαδή δυσκολίες στην παραγωγή κάποιων ήχων (φωνημάτων) της γλώσσας (π.χ. το παιδί δεν παράγει τον ήχο /ρ/, /σ/, /ξ/, /ψ/).
  • Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση νιώθετε ανησυχία για τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σας.
  • Σε περίπτωση που εκδηλώνει «μπλοκαρίσματα» ή επαναλήψεις στην ροή της ομιλίας του (π.χ. μμμ-μπάλα ή μπα-μπαλα)
Share by: